Vitale organisaties zijn continue in ontwikkeling en blijven mede daardoor gezond. Ze blinken uit in ondernemerschap, personeelontwikkeling, productontwikkeling, structuurontwikkeling en omgevingsbeinvloeding. Vitale organisaties onderscheiden zich van gezonde organisaties doordat zij niet alleen herhalen "wat ze elke dag doen", maar werkwijzen continu verbeteren en vernieuwen. Hierdoor kunnen ZE beter tegen "zwaar weer" en maken optimaal gebruik van de kansen die zich voordoen. Dat is waar Platform O voor gaat. "Wij helpen u het verschil maken".

maandag 10 september 2012

KLANTBELEVING HET BREIN ACHTER UW ORGANISATIE

Het creëren van loyale klanten vraagt allereerst aandacht voor de klant-oriëntatie binnen de organisatie. In de literatuur zijn vele bronnen te vinden die aangeven dat we niet alleen moeten streven naar klanttevredenheid, maar dat we ons ook meer en meer verdiepen in de business van onze klant. In business-to-business markten moet dat er toe leiden dat een nog betere integratie van waardeketens ontstaat en dat leveranciers een grotere bijdrage gaan leveren aan het succes van hun klanten. De slogan van (key) account management is immers niet voor niets: 'To help and build the business of our customer'.
 
 

Het doel van het vergaren van meer kennis van klanten is het creëren van meerwaarde, het overtreffen van verwachtingen, het realiseren van loyaliteit en daarmee het vergroten van de klantwaarde. Immers, sinds het laatste decennium realiseren we ons dat het in veel gevallen meer oplevert om klanten te behouden dan te werven.  

Dit is hèt aandachtspunt van de Platform O' Loyaliteits Scan (POLS), welke inzicht geeft in de klantloyaliteit van uw bedrijf. Hierbij komen we tot een antwoord op vragen als:

Welke klanten zijn loyale klanten en hoe kunnen we daarmee in de loop der tijd een hechte relatie opbouwen?

Hoe zorgen we ervoor dat we van 'provider' en 'seller' kunnen uitgroeien tot een partner die gezamenlijk met klanten werkt aan maatwerkoplossingen?

Hoe bereiken we dat de klant binnen ons bedrijf opereert alsof hij er thuishoort?

Hoe zorgen we dat we vertrouwen en commitment krijgen?  

POLS© is het brein achter uw organisatie om zaken inzichtelijk te maken en heldere conclusies te trekken over hoe, uw klanten, u vooruit kunnen helpen!
 

Platform O vertelt u graag wat het oplevert!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten