Het creëren van loyale klanten vraagt
allereerst aandacht voor de klant-oriëntatie binnen de organisatie. In de
literatuur zijn vele bronnen te vinden die aangeven dat we niet alleen moeten
streven naar klanttevredenheid, maar dat we ons ook meer en meer verdiepen in de
business van onze klant. In business-to-business markten moet dat er toe leiden
dat een nog betere integratie van waardeketens ontstaat en dat leveranciers een
grotere bijdrage gaan leveren aan het succes van hun klanten. De slogan van (key) account management is immers niet voor niets: 'To
help and build the business of our customer'.
Het doel van het vergaren van meer kennis van
klanten is het creëren van meerwaarde, het overtreffen van verwachtingen, het
realiseren van loyaliteit en daarmee het vergroten van de klantwaarde. Immers,
sinds het laatste decennium realiseren we ons dat het in veel gevallen meer
oplevert om klanten te behouden dan te werven.
Dit is hèt aandachtspunt van de Platform O'
Loyaliteits Scan (POLS), welke
inzicht geeft in de klantloyaliteit van uw bedrijf. Hierbij komen we tot een
antwoord op vragen als:
Welke klanten zijn loyale klanten en hoe
kunnen we daarmee in de loop der tijd een hechte relatie opbouwen?
Hoe zorgen we ervoor dat we van 'provider' en
'seller' kunnen uitgroeien tot een partner die gezamenlijk met klanten werkt
aan maatwerkoplossingen?
Hoe bereiken we dat de klant binnen ons
bedrijf opereert alsof hij er thuishoort?
Hoe zorgen we dat we vertrouwen en commitment
krijgen?
POLS© is het brein achter
uw organisatie om zaken inzichtelijk te maken en heldere conclusies te trekken
over hoe, uw klanten, u vooruit kunnen helpen!
Platform O vertelt u graag wat het oplevert!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten