Door Con van Meer.
Er gaat geen dag voorbij of wij horen wel iemand het toverwoord 'innovatie' uitspreken dat een einde zou moeten maken aan de economische crisis. Als we alles nu eens helemaal anders gaan aanpakken, veel inventiever, dan komt het wel goed, zo willen de 'magiërs' ons doen geloven. En geef ze eens ongelijk. De geschiedenis leert dat uit ellende veel nieuws en goeds kan ontstaan. Maar de vraag die zich opdringt bij ieder die wil bijdragen aan innovatie is natuurlijk; “HOE VERZIN IK IETS NIEUWS?”
Daar is creativiteit voor nodig. Creativiteit is uit je bekende comfort zone stappen. Maar hoe doe je dat?
PRIKKELS EN DENKSPRONGEN
Manieren
om brein soepel te maken.
·
ZORG
VOOR NIEUWE PRIKKELS EN ERVARINGEN
·
KIES
EENS EEN ANDERE OMGEVING / INSPIRATIE / NIEUWE VRIENDEN
·
BEKIJK
ZAKEN VANUIT ANDER GEZICHTSPUNT
·
MAAK
DENKSPRONGEN NAAR DE TOEKOMST
·
GA
REIZEN OF KIES EEN ANDERE OMGEVING
·
GEBRUIK
NOOIT MEER DE WOORDEN “JA, MAAR”
Welke
eigenschappen zijn nodig om creatief te zijn?
Creatief
proces is een complex proces in de hersenen. Verder is het van belang om veel
kennis te hebben van iets en het liefst van nog een paar andere. Creativiteit
gaat hand in hand met de wil om te leren. En hangt samen met nieuwsgierigheid.
Creatieve mensen van Platform O
hebben een zogeheten intrinsieke motivatie. Ze zijn creatief omdat ze graag
iets bijzonders maken, iets nieuws.
Daarom is bevlogenheid ook een belangrijke eigenschap.
De
meeste mensen, waaronder een aantal ondernemers zitten aan de andere kant van
de lijn en zouden best wel wat meer creativiteit in hun werk en leven kunnen
gebruiken. Bel ons eens geheel
vrijblijvend voor een creatieve kennismaking. Wij zijn specialisten in het
klantgedreven innoveren.
Con van Meer is een ondernemer met een
bedrijfskundige achtergrond, gespecialiseerd in (industriële) marketing. Con is
onderzoekend, analytisch en adviserend. Waar nodig is hij bepalend en sturend.
Altijd resultaat gericht. Maakt vaak het verschil. Con werkt voor grote en
kleinere bedrijven op directie- en managementniveau in zeer uiteenlopende branches. Zijn specialisatie is het inbrengen
van vernieuwende aspecten en deze tot uitvoer laten komen. Altijd op basis van
plannen met strategische onderbouwing en meetbaar eindresultaat. Kort en
krachtig opgezet.
Adviseerde
o.a. Eukanuba, Hitachi, Schoonenberg, Everex, Makita, Intersafe-Groeneveld,
Soda-Club, BCD Holding, Zilveren Kruis, Volmac/Gap-Gemini, Ciba-vision,
Alkuplus, DRT, Olympus, VCK Reizen, Jaarbeurs, Bruynzeel, Melitta, GVR, NIMA en
het EMC.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten