Vitale organisaties zijn continue in ontwikkeling en blijven mede daardoor gezond. Ze blinken uit in ondernemerschap, personeelontwikkeling, productontwikkeling, structuurontwikkeling en omgevingsbeinvloeding. Vitale organisaties onderscheiden zich van gezonde organisaties doordat zij niet alleen herhalen "wat ze elke dag doen", maar werkwijzen continu verbeteren en vernieuwen. Hierdoor kunnen ZE beter tegen "zwaar weer" en maken optimaal gebruik van de kansen die zich voordoen. Dat is waar Platform O voor gaat. "Wij helpen u het verschil maken".

woensdag 23 november 2011

DE APPEL VALT NIET VER VAN DE BOOM.

Eens een ondernemer, altijd een ondernemer, dus je kijkt graag vooruit naar de volgende stappen. Ambities om je merk verder uit te bouwen en een voorkeurspositie te laten innemen bij het verstrekken van opdrachten. Hoogwaardige kwaliteit te leveren met de beste mensen, en daar gaat het om!

De vraag of ondernemers DOELGERICHT zijn is eigenlijk een vraag naar iemands beweegredenen, naar iemands motivatie. Een doel of wens is een bedenksel. Je kunt iets bedenken over de toekomst van je bedrijf, bijvoorbeeld; 10% meer omzet of winst, beter gekwalificeerde medewerkers, uitbreiding van je portfolio etc. Of het er daadwerkelijk komt heeft te maken met de blijvende aandacht die je aan die wens geeft.

Ghandi zei eens; “als je zorgt voor de juiste condities, dan zal het doel wel voor zichzelf zorgen”. Creëer daarom in je organisatie die condities waarvan de inschatting is dat deze de grootste kans van slagen hebben om de gewenste situatie te bereiken. En dit doen wij voor een aantal bedrijven met succes. “De grootste kans van slagen vinden en vervolgens succesvol uitvoeren”.


Een recente oplossing: Een jonge ondernemer in de dakbedekkingbranche heeft veelvuldig gesprekken met een communicatiebureau en komt daar niet uit. Deze ondernemer vroeg ons om hem te helpen met de mededeling dat er een zeer beperkt budget is. In amper 2 uur hadden wij; MISSIE, VISIE en STRATEGIE met de daarbij behorende 4-jaren prognose, inclusief resultaat, verwachtingen en de daarbij behorende uitstraling. Resultaat van deze sessie; een sponsortraject voor daklozenopvang. Gevolg; veel publiciteit, een positieve beeldvorming van de organisatie, meer aanvragen en opdrachten. De reacties van relaties waren erg positief, en ook zij wilden bijdragen aan deze actie. Een deel van hun omzet gaat nu naar de daklozenopvang. Zo eenvoudig kunnen oplossing worden bereikt met de juiste mensen, inzet en wil tot veranderingen. Weer een mooi voorbeeld van een aantal opdrachten reeds door Platform O uitgevoerd.


Concreet; Platorm O werkt vanuit het product The Image Game, een unieke beleving om met het management op een snelle, duidelijke en concrete manier te komen tot missie, visie en strategie. Vervolgens of in andere volgorde; High Performance@Work (competentiemetingen van individuen of teams). Een combinatie van The Image Game en HPA is direct te projecteren op de organisatie zowel intern als extern.
“De appel valt niet ver van de boom”? Goede ideeën hoeven niet complex te zijn. Vaak dichtbij maar dan wel met de juiste aanpak door en mensen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten